دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
ساوه

حوزه/ حجت الاسلام طیبی پور گفت : مهارت خودآگاهی یکی از مهارت های زندگی است که با رسیدن به این مهارت ما به درک شفاف و صحیحی از شخصیت خود می رسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام هادی طیبی پور صبح امروز در نشست اخلاق با موضوع «خودآگاهی» در مدرسه علمیه الهیه ساوه بیان کرد : یکی از مهم ترین عواملی که به انسان کمک می کند زندگی خوب و موفقی داشته باشد، این است که خود را شناخته، احساس خوبی در مورد خود داشته باشد و از آنچه که هست، شاد و راضی باشد.

کارشناس مشاوره ادامه داد: مهارت خودآگاهی یکی از مهارت های زندگی است و این مهارت به فرد کمک می کند تا بتواند شناخت بیشتری نسبت به خصوصیات، نیازها، خواسته ها، اهداف، نقاط ضعف، نقاط قوت، احساسات، ارزش و هویت خود داشته باشد .

وی افزود: خودآگاهی به ما کمک می‌کند که تأثیر هیجانات را بر افکار، گفتار و رفتارمان تشخیص دهیم و درک کنیم که چه هیجاناتی باعث به‌وجود آمدن شرایطی در زندگی ما شده‌اند.

طیبی پور با تأکید بر اینکه کسب مهارت خودآگاهی مزایای فراوانی برای شخص دارد، خاطر نشان کرد: افزایش اعتماد بنفس، افزایش قاطعیت و مدیریت خشم از جمله مزایای مهم مهارت خودآگاهی است .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha